Kékes - najvyšší vrch Maďarska 25.6.2017

25. 6. 2017

25.6.2017 Kékes (najvyšší vrch Maďarska) + termálne kúpalisko

KST ZVL prešov po roku opäť usporiadal autobusový zájazd na najvyšší vrch Maďarska a pri spiatočnej ceste trocha pookriať v termálnych  kúpeľoch.

Štyridsať cestujúcich sa z Prešova vydalo ráno o piatej hodine, kde na palube autobusu nám s účasťou pomohli turisti z KPT, Hermanoviec, KST Dubník, Šindliara a trinásti členovia ZVL. Cesta ubiehala bezproblémovo až na povolenú sedemdesiatku v Maďarsku, čo nám ubralo z plánu jednu hodinu. Počasie chmúrne no pomerne teplé. Hore cez mestečko Gyöngyös sa dostávame do pohoria Mátra. V stredisku Mátraháza vystupujeme, kde nachádzame konečne kopce, kde v statných bukových a dubových lesoch na 3,5 kilometroch stúpame 330 metrov výškových po inom turistickom značení ako je u nás. Dochádzame na vrchol tvorený kameňom na podstavci pomaľovanom národnými farbami. Ideme sa pozrieť za poplatok na 37 metrov vysokú rozhľadňu 200 metrov vysokej televíznej veže. Hore fúka vietor a rozhľad je do 50 km na celé pohorie Mátra a okolité dediny. Schádzame dole po schodoch, dávame obed z rupsaka, kupujeme suveníry a pomaly schádzame najprv príjemným no neskôr skalnatým terénom. Autobusom sa presúvame do dediny Mezökövesd, kde dávame 2,5 hodinový termálny „bandžúr“. Vo večerných hodinách sme šťastlivo opäť v Prešove. Vydarenej akcie sa z oddielu ZVL zúčastnili: Bednár, Mormák s rodinou, Kaluža, Bozulová, Sopko, Demeková, Harčár s manželkou, Mikluš, Marton. Zúčastnený vyjadrili spokojnosť z vydarenej akcie.