27.ročník Šarišská vrchovina na horskom bicykli 21.máj 2017

21. 5. 2017

Ráno COOP Jednota 800 traja cykloturisti idú do Veľkého Šariša ku vlaku po šiestich Košičanov (klub Krtko). Vedúca rázna pani Dučajová s mladými.

Ideme o 845zo Šariša do ostrého protivetra cez Medzany, Ostrovany, Ražňany, Jarovnice, Uzovské Pekľany stúpame do Renčišova. Tu sa asi polhodiny čakáme. Po asfalte po žltej prudkým 4km stúpaním šľapeme na Buče, kde dáme reč so správcom p. Stahovcom. Autom tu vyšli Harčarovci so švagrinou. Ďalej po žltej sa dostávame na hrebeňovku a zachádzame na Mindžovú, kde je stretnutie na Chotárnej. Tu je tradičná sešlosť klubov a Hermanovčania nás hostia. Super pohoda. Po občerstvení guľášom a pitným režimom, doberieme si pri prameni vodu do bidonov a pokračujeme späť na trať cez vrch Buče na Maguru, popod Bachureň na Javor. Opatrne zjazdujeme , keďže po búrkach je dosť vymleto. Lúky nad Dubovickými Žliabkami sú úchvatné. Pod Marduňu sa dostávame najblatistejším úsekom. Tlačíme pod Marduňu a skratkou sa opäť dostávame na značku a pokračujeme na Kamennú lúku. Tu sa čakáme, máme obed a kocháme sa na krásne výhľady Toryskej doliny (Šarišský hrad, Stráž). Zjazdujeme na Kohút, kde si naberáme vodu. Záver je tradične za odmenu - dlhý zjazd cez Švabľovku, krížovú cestu až ku kúpalisku. Ta sa rozchádzame. Piati idú na vlak, ja s dvomi do Šariša k autu. Vietor nás hnal.

PS: Bol som polozdravý a išiel som s veľkým rešpektom, ale na počudovanie telo neprotestovalo.