Obišovce - hrad - Kendický kríž - Borkút - Prešov: 17. apríl 2016 (15-19 km, peši)

17. 4. 2016

Túru sme absolvovali tak ako bola naplánovaná. Z Obišoviec sme vyšli na Zamčisko. Prezreli sme si obnovené hradné múry na kopci Zamčisko. Fero zatiaľ márne zháňal pečiatku na získanie odznaku Prešovskej hradnej cesty. Organizátori to zjavne nezvládli, lebo obchod je v nedeľu zatvorený. Asi je potrebné v budúcnosti nájsť iný spôsob evidencie... Schádzame z hradu a na lúke zbadáme Fera, ktorý plní odznak a vystupuje na hrad. My ostatní sa posilňujeme pod posedom. Prechádzame cez pole na Ličartovskú stranu a ideme kúsok po žltej značke smerom na sever. Cesta je príjemná, terén nenáročný a tak nám to rýchlo ubieha. Opúšťame značku a pokračujeme hrebeňom k Ličartovskému krížu. Krátko sa zastavíme a pokračujeme ďalej. Prichádzame do lesa a po ceste pokračujeme ďalej. Časť z hľadá modrú značku a pokračuje po nej. Ostatní pokračujú po ceste a stretávame sa asi o 300 m ďalej na lúke pod Nižnou Ščerbovou horou. Tu si robíme našu hlavnú základňu a pripravujeme si oheň a jedlo naň. Paľo nám číta svoj prejav, ktorí prednáša (každoročne upravený) pri spomienke na turistov pri Kendickom kríži.Všetci sa pri jeho slovách zamýšľame...  Zakrátko už oheň prehára. Na pahrebe si opekáme každý zo svojho batoha. Vyrážame na Nižnú Ščerbovú horu a modrou značkou ideme ku Kendickému krížu. To značenie by mohlo byť aj lepšie lebo turisti držiac sa modrej značky nevidia dolinu Svinky. Pri kríži si ešte prečítame o "Milostivom obraze Panny Márie" z Obišoviec. Posledná necelá hodina a sme v Borkúte. Niektorí z nás vyšli aj na Furču a pozreli si opäť Prešov a dolinu Torysy. Stretávame sa pri pive. Traja odchádzajú MHD. 6 z nás ide do Prešova peši a Tóno ostáva doma v Haniske. Prežili sme krásny deň v našej prírode.

Prešli sme: 1 účastník (hosť) - 1 km

1 účastník (hosť) - 14 km - zišiel do Kendíc

3 účastníci (členovia) - 15 km

1 účastník (člen) - 16 km

6 účastníci (členovia) 18 km, prevýšenie  430 m

Vedúci akcie: Jaro Vysoký

PS: stromy o ktorých sme diskutovali v okolí hradu sú bresty.